تماس با پشتیبانی

09370650982

support@slivertheme.ir

6 نکته در مورد طراحی برند و بنر تبلیغاتی (بخش اول)

اینترنت، فرصت های جدیدی را برای رونق انواع کسب و کارها به وجود آورده است. حضور در این فضا و پاسخ به نیاز کاربران نیمی از کار است و نیمی دیگر تبلیغ و اطلاع رسانی در فضای وب است. تبلیغی که انتشار آن محدود به زمان و مکان خاصی نیست. راحت و سریع و ارزان تر از سایر رسانه ها انجام می پزید. قابلیت ردگیری و هدف گیری دقیق مخاطبان را دارد و نهایتاً بازخورد آن را می توان ارزیابی کرد. مطلب آموزشی که در وب سایت گروه فنی و مهندسی نیان گستر می خوانید به زبان ساده به مبانی تبلیغات اینترنتی می پردازد و رازهای اثربخش تبلیغ در اینترنت را رمز گشایی می کند.

6 نکته در مورد طراحی برند و بنر تبلیغاتی (بخش اول)

 

با تبلیغات بنری در فضای اینترنت می توان به دو هدف مهم دست پیدا کرد: نخست آگهی درمورد برندتان و سپس افزایش و فروش!

در تبلیغات بنری، طراحی بنر جزء مهمترین بخش ها است، فرآیند تولید یک بنر خوب از طراحی هنرمندانه یک پیام آغاز می شود. این طراحی می تواند پیام را به شکل قوی نمایش دهد لذا به نکاتی که در بخش اول این آموزش به آن ها اشاره می شود توجه کنید و با دقت از آن بهره ببرید.

1.هدف من چیه؟

branndig (1)

شما ممکن است تخفیفی ارائه کنید، محصول جدیدی به بازار عرضه کنید و یا مردم را در مورد ویژگی های محصولات خود آگاه نمایید و یا غیره! حالا فارغ از اینکه تبلیغ شما در مورد چیه! دو دلیل برای شما وجود دارد که تبلیغات خود را آغاز نمایید. الف: ایجاد آگاهی در مورد برندتان؛ ب: افزایش و فروش

اگرچه بعضی از تبلیغات با تمرکز فروش و برخی دیگر با تمرکز برندیگ طراحی می گردد، اما در نهایت، هر دو این اهداف را دربر خواهد گرفت.

2.بازار هدف خود را مشخص کنید

branndig (2)

آیا تاکنون این جمله رو شنیده اید؟ اگر شما بخواهید برای همه سخنرانی کنید مانند این است که برای کسی سخنرانی نکرده اید! این ماجرا در مورد تبلیغات بنری نیز صحت دارد. این موضوع در اینترنت و در هر رسانه تبلیغاتی دیگر به این دلیل که، این رسانه ها پر از تبلیغ بوده و همه تبلیغ دهندگان سعی دارند توجه مخاطبان را جلب کنند، اتفاق می افتد. بنابراین کاربران با عدم توجه به اغلب (اگر نه همه) این پیام ها، عکس العمل نشان می دهند. آن ها فقط وقتی بخواهند، به چیزهایی که می گویید گوش می دهند، و آن زمانی اتفاق می افتد که پیام شما با چیزی که آن ها از دنیا می بیند، همسو باشد.

پس سعی کنید به مردمی که دوست دارند شما را بشنوند و آماده شندیدن هستند، پیغام های تبلیغاتی خود را ارسال کنید. با یادگیری درباره احتمال های که درمورد نیازها و علاقمندی های آن ها است آغاز کنید، اگر محصول شما توسط گروه های مختلفی از مردم استفاده می شود؛ پیام های مختلفی را برای هر گروه ایجاد نمایید.

3.پا در کفششان کنید

branndig (3)

شما محصول یا خدمتی را برای بخش مشخصی از مشتریان با هدف حل مشکلات آن ها یا راحت کردن زندگی ایشان تولید کرده اید، اگر شما با زبان خودشان با آنها صحبت کنید، آن ها با گوش شنوایی به شما توجه خواهند کرد. ممکن است برای شما و نیم تان سخن گفتن بدون استفاده از کلمات تخصصی سخت باشد. اما این نوع پیام مشتریان شما را سردرگرم خواهد کرد و آن ها خیلی از بخش های شما را نخواهند فهمید.

4.کوتاه باشید

branndig (4)

همیشه مذاکره کوتاه نسبت به مذاکره های طولانی ارجح تر است. با کوتاه بودن از ارائه اطلاعات اضافی و غیره ضروری در طراحی بنر اجتناب کنید. پیام بلند توسط کاربران اینترنتی شنیده نشده و منجر به فروش نمی شود! می دانیم که محصول شما فوق العاده است و ویژگی های خوبی دارد اما به خاطر داشته باشید که کاربران زمانی کمی برای خواند آگهی شما دارند، بنابراین با دقت کلمات خود را انتخاب کنید و پیامی ساده و منسجم را طراحی کنید.

5.کلمات جذاب

branndig (5)

شما با آگهی در مورد اینکه چه کلماتی برای مخاطبان شما جذاب هست، می توانید از کلمات جذاب استفاده نمایید. استفاده از کلماتی مانند کسب درآمد، درآمد خود را 100 برابر افزایش دهید. 100 درصد رشد و.. باتوجه به اینکه همه از آن ها استفاده می کنند و به صورت کلیشه درآمده، اجتناب کنید.

این کلمات علاوه بر اینکه برای مخاطبان شما جذاب نخواهند بود، ویژگی خاصی نیز در رقابت برای شما ایجاد نمی کنند. واژه «رایگان» حز قوی ترین کلماتی است که شما در نبر خود می توانید استفاده کنید، البته اگر به شکل صحیحی استفاده گردد! فقط شما باید مطمئن باشید چیز با ارزشی برای ارائه رایگان دارید، سعی نکنید کاربران را با کلمه رایگان فریب دهید، چراکه شما چیزی جزء کلیک های بی ارزش و نگاه منفی به دست نخواهید آورد.

کلمات دیگر که می توانند جذاب باشند عبارتند از: فروش محدود، نکات، رازها، کلیک کنید برای بازی، چگونه، چرا، جدید، فوق العاده است.

6.در مورد منافع و کاربردها فکر کنید نه در مورد ویژگی ها

ویژگی ها جنبه های تکنیکی یک محصول را شرح می دهند درحالیکه منافع و کاربردها به عنوان راهکارهای برای حل مشکل دیده می شوند. به عنوان مثال: ویژگی؛ ابتکاری در تجهیزات بدن سازی؛ منابع و کاربرد: به راحتی وزن خود را کم کنید!! مردم می خواهند بدانند که چگونه محصول شما زندگی آن ها را آسان تر و لذت بخش تر می کند به همین سادگی!

 

پایان بخش اول، 6 نکته در مورد طراحی برند و بنر تبلیغاتی

 

منبع: گروه فنی و مهندسی نیان گستر

درباره مسعود درویشی

مسعود درویشی هستم، 6 سال در زمینه طراحی وب فعالیت دارم و به سیستم مدیریت محتوای وردپرس مسلط هستم. تیم سلیورتم نه تنها در زمینه طراحی وب، بلکه در زمینه های گرافیک، ابزارهای وبمستران نیز فعالیت دارد. آموزش های ویدیویی سایت توسط بنده تهیه می شود.

دسته بندی و برچسب ها


دسته ها:تبلیغات بنری, مقالات


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *