تماس با پشتیبانی

09370650982

support@slivertheme.ir

نحوه کار موتورهای جستجوگر

نحوه کار موتورهای جستجوگر

نحوه کار موتور های جستجوگر به این شکل هست که ابتدا اطلاعات را جمع آوری ، سپس آن هارا بایگانی و بعد به تحلیل خواسته کاربر می پردازند. که به هر کدام از ربات هایی که این کار رو انجام میگویند Crawler،indexer،Spider

Spider

اسپایدر یا عنکبوت وظیفه جمع آوری اطلاعات رو بر عهده دارد و با رفتن به هر سایت و دنبال کردن بعضی یا همه یا هیچ کدام از لینک ها صفحات وب را جستجو میکند و بعد این اطلاعات را نزد indexer میبرد تا آن را بایگانی کند.

indexer

بعد از اینکه عنکبوت ها اطلاعات را نزد ایندکسر آوردند،ایندکسر آن ها را تجزیه و تحلیل میکند و اطلاعات به تکه های متفاوتی تقسیم میشود.

Crawler

حالا موتور جستجو آماده پاسخگویی به کاربران هست.ابتدا کاربر فیلد جستجو را پر و بعد روی دکمه جستجو کلیک میکند و منتظر میماند،طی این مرحله خزنده اطلاعات مرتبط با موضوع درخواستی را از بانک اطلاعاتی موتور جستجو پیدا سپس آن ها را رتبه بندی و بعد به کاربر ارائه میدهد.

خبرنامه

نحوه ارسال و استفاده از آن

خبرنامه یکی از سرویس هایی هست که اکثر سرویس های وبلاگ دهی از اون پشتیبانی میکنند و بعضی سایت ها هم این امکان رو فراهم کردند که در قسمت بعدی با اون ها آشنا میشید. برای ارسال خبرنامه حتما باید باید نکات زیر رو مد نظر داشته باشید: حتما باید لینکی به سایت خودتون بدید،سعی کنید تا حدودی در مورد مطلبی که دارید براش خبر ارسال میکنید توضیح بدید. شما حتما باید از سرویس خبرنامه استفاده کنید زیرا تاثیر زیادی در بازدید سایت شما دارد.

معرفی سايت های ارسال خدمات خبرنامه رایگان

www.20tools.com

/http://www.feedburner.com

www.webgozar.com

www.parstools.com

/http://mailchimp.com

بهینه سازی سورس صفحه

بهینه کردن html

برای بهینه کردن یک صفحه Html شما باید نکاتی رو مد نظر داشته باشید از جمله:

1_به جای جداول از لایه ها استفاده کنید.

2_کامنت های اضافی را حذف نمایید.

3_از XHTML یا HTML5 استفاده نمایید.

بهینه کردن CSS

برای اینکار باید کد های خود را کوچک و استاندارد کنید تا حجمش کاهش یابد.برای مثال:

کد بهینه: .

content{width:250px;height:250px;margin:10px 10px 10px 10px{

کد غیر بهینه:

.content}

width:250px;

height:250px;

margin-bottom:10px;

margin-left:10px;

margin-right:10px;

margin-top:10px;

}

java script بهینه کردن

جاوا اسكريپت يك زبان مناسب براي انجام عملیاتي چون چك كردن مقادير درون فرم ها يا درست كردن منو براي حركت درون سايت يا حركت دادن يك شیئ درون صفحه و… است، اما بعضي از طراحان در استفاده از اين گونه كدها تا جايي پیش مي روند كه صفحه انباشته از كدهاي جاوااسكريپت میشود . خوشبختانه جاوااسكريپت قدرت زيادي در جهت بهینه كردن كدها براي كاهش حجم يا بالا بردن سرعت اجرا به ما میدهد. با استفاده از تكنیكهايي مثل فشرده سازي و مبهم سازي میتوان 55% تا 05% حجم فايل جاوااسكريپت را كاهش داد. چون فايلهاي جاوااسكريپت قسمتي از محتويات صفحات وب هستند، كاهش حجم آنها در كاهش زمان بارگذاري صفحات وب بسیار موثر است. البته در بعضي از مواقع هم افزايش سرعت اجراي كدها مهم است كه بايد اولويت هر كدام را بر اساس نیاز انتخاب نمود. چه زماني بايد كدها را بهینه كرد ؟ اغلب كدهاي جاوااسكريپت آنقدر كوچك هستند كه نیازي به بهینه سازي ندارند. در ابتدا كدهاي شما بايد درست كار كنند و خوانايي لازم را داشته باشند  با بهره گیري از بهترين الگوريتم ها و ساختمان داده هايي كه براي شما امكان پذير است.

آنگاه اگر متوجه شديد كه سرعت بارگذاري صفحات شما پايین است بايد به فكر بهینه سازي كدهاي خود باشید. آغاز بهینه سازي جاوااسكريپت میتواند از بیشتر تكنیكهاي بهینه سازي كه درCSS و HTML استفاده میشود بهره ببرد. حذف فضاهاي خالي ، تكه تكه كردن و مبهم سازي ، تركیب چند فايل بصورت يكپارچه، از همه اين ترفندها به صورت تكي يا تركیبي از آنها میتوان براي كاهش حجم كدها استفاده نمود. در كل با تركیب همه اين تكنیكها با هم، حجم كدها 55% تا 75% كاهش مي يابد. با استفاده ازCSS و HTML مجال بیشتري براي بهینه سازي كدهاي جاوااسكريپت بدست مي آيد، چون شما مي توانید نام توابع و متغیرها و شي ها را به صورت دلخواه تعیین كنید.

اگر حجم كدهاي جاوااسكريپت درون صفحه شما خیلي زياد باشد مطمعنا سرعت بارگذاري صفحه وب شما هم به همین اندازه پايین است. چون ارجاع به هر كدام از فايلهاي خارجي موجود در صفحه در قسمت head صفحه وب صورت مي گیرد در نتیجه تمامي فايلها بايد قبل از به نمايش در آمدن هر قسمتي از محتويات صفحه كه درون تگ body قرار دارند بارگذاري شوند، در اين صورت سرعت به نمايش در آمدن محتويات صفحه كاهش مي يابد. به همین دلیل حجم فايلهاي css و js بسیار مهم است. خوانايي برنامه اولین عیبي كه به كدهاي بهینه شده گرفته میشود پايین بودن خوانايي آنها است. براي حل اين مشكل میتوان دوفايل جداگانه داشت، يكي فايل بهینه شده، براي استفاده در صفحه وب و ديگري )همان فايل اصلي( كه داراي خوانايي بالايي است، كه براي تغییرات يا مرورهاي بعدي كنار گذاشته مي شود. بطور مثال دو فایل code.js و code_o.js كه فايل code_o.js همان فايل بهینه شده و فايل code.js همان فايل اصلي است.

 

قرار دادن ویدیو با html5

برای قرار دادن فیلم ها و ویدئو های خودتون از html5 استفاده کنید،چون تشخیص ویدئو ها برای موتور

های جستجوگر آسان میشود.

البته سعی کنید کنار آن از کد ویدئو های یوتیوپ هم استفاده کنید.

 

الگوریتم پاندا چیست؟

گوگل پاندا یکی از الگوریتم هایی است که گوگل ارائه داده تا سایت های اسپمر و سایت هایی که کارشان تولید محتوای بی کیفیت و کپی شده است پنالتی کند.

اگر بخواهیم فرمولی برای کاری که الگوریتم پاندا انجام میدهد بیان کنیم به صورت زیر بیان میکنیم:

تعداد بازدید + مدت زمان هر بازدید + کیفیت محتوا = امتیاز شما در گوگل ! اگر علاقه مندید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیارید میتوانید کتاب عمو پاندا را مطالعه کنید.

 

الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن گوگل در 24 آپریل سال 2512 میلادی سه شنبه 5 اردیبهشت سال 1301 شمسی کار خود را در موتور جستجوی گوگل شروع کرد ، این الگوریتم اهداف بسیار زیادی را دنبال می کند از جمله مطالب تکراری ، وب اسپمرها ، سئو کلاه سیاه ، لینک های زیاد و …که در این مطلب به طور مختصر نحوه کار آن بررسی خواهد گردید.

پنگوئن برای مبارزه با چه عواملی ایجاد شده است؟

1_استفاده بیش از حد کلمات کلیدی

2_مبارزه با اسپم ها و وب های ناقص کپی رایت

شما باید چه کاری انجام دهید؟

1_از امکان اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی استفاده کنید،این کار محبوبیت شما را افزایش میدهد .

2_از کلمات کلیدی تکراری برای لینک خود استفاده نکنید .

3_از محتوای منحصر به فرد استفاده کنید .

4_خیل عظیمی از لینک ها را ایجاد نکنید

5_از شبکه های اجتماعی بهره ببرید .

6_محتوای خود را به صورت منظم ایجاد کنید .

Authority چیست؟  Authority به معنی اعتبار صفحه نزد موتور های جستجو است.

 

اگر اعتبار شما نزد موتور های جستجوگر بالا باشد موتور های جستجوگر شما را جزو لیست دوستان قرار میدهد و همینطور پنالتی زن پاندا و پنگوئن را برای شما غیر فعال میکند.

در زیر میتوانید عوامل و دستور عمل های افزایش یا کاهش اتوریتی را مشاهده کنید:

۱_Authority با افزایش عمر وبسایت شما افزایش پیدا میکند.

۲_با افزایش پیج رنک Authority بیشتر میشود.

۳_سعی کنید تا جای ممکن قالب خود را بهینه کنید.

۴_تعداد کامنت ها تاثیر گذار است.

۵_تعداد + گوگل باعث افزایش Authority میشود.

۶_ساخت صفحه فیس بوک،گوگل پلاس،توییتر،ویمئو و…. و لینک دادن به آن ها در سایت خودتان.

۷_تعداد لایک های فیسبوک صفحه فیس بوک شما و تعداد + های صفحه گوگل پلاس شما.

۸_رتبه الکسا باعث افزایش Authority خواهد شد.

۹_آپدیت زمانبدنی شده همچون ۱ روز در میان یا حد اکثر هفه ای یکبار)برای سایت هایی که وبلاگ

دارند(

۱۱_نوع دامنه شما خیلی تاثیر گذار است،بالاترین Authority مربوط به دامنه های دولتی و .org هست و پایین ترین Authority مربوط به دامین های رایگان یا مثلا .biz.ir هست.

۱۱_تعداد لینک هایی که به وبسایت شما داده میشود بسیار مهم است؛ لینک های یک طرفه

۱۲_نکات ریز:برای مثال تصاویر شما باید تا جای ممکن در سایت خودتان آپلود شوند.

شما با رعایت این نکات میتوانید به راحتی اعتبار وبسایت خود را افزایش دهید.

 

الگوریتم Page Layout  چیست؟

پیج لایوت)page layout( یک الگوریتم وسیع مانند پنگوئن و پاندا نیست بلکه سیستمی است برای جریمه سایت هایی که تبلیغات آزار دهنده دارند.

مانند تبلیغات پاپ آپ،تبلیغاتی که بین مطالب هستند،تبلیغات فلشی که بالا و کناره های سایت هستند. این تبلیغات علاوه بر غیر حرفه ای بودن و آزار مخاطبان سایت باعث کاهش سرعت و انعطاف وبسایت شما نیز خواهد شد.

به این دلایل گوگل با الگوریتم پیج لایوت قسط مقابله با این وبسایت ها را خواهد داشت. پس شما نیز سعی نمایید مکان تبلیغات خود را هوشمندانه انتخاب کنید و همینطور سعی کنید حجم تبلیغات خود را تا جای ممکن کاهش دهید.

درباره مسعود درویشی

مسعود درویشی هستم، 6 سال در زمینه طراحی وب فعالیت دارم و به سیستم مدیریت محتوای وردپرس مسلط هستم. تیم سلیورتم نه تنها در زمینه طراحی وب، بلکه در زمینه های گرافیک، ابزارهای وبمستران نیز فعالیت دارد. آموزش های ویدیویی سایت توسط بنده تهیه می شود.

دسته بندی و برچسب ها


دسته ها:مقالات


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *